Leelou stapte uit zijn auto en liep naar een groep jongens die zo te zien bezig waren met de inzet. ''500 dat ik van jou win!'' zei de één waarop de ander opperde ''700 dat ik van jou win!''
Leelou gniffelde waarop de hele groep zich omdraaide en er een brede aziaat naar voren stapte. ''Wat moet je uk?'' snauwde de aziaat en Leelou glimlachte. ''Sorry, ik wilde jullie vergalling even aanschouwen... Nitro, dat doen we in LA niet, dat is namelijk voor pinkeltjes. Maarja, daar staan de aziaten ook om bekend.''
De aziaat stapte naar voren en greep Leelou in zijn kraag, Leelou lachte flauwtjes. De aziaat bromde ''Ik draai je nek om...'' Waarop Leelou antwoorde ''Ondoorgronde dreigementen die je vroeg of laat de kop gaan kosten. Mag ik een gokje wagen waarom je deze agressie toont? Slechte jeugd gehad, moeder of vader aan de drank?''
Met een klap viel hij op de grond, dit was voor de aziaat blijkbaar genoeg. Het was een flinke klap vol op zijn kaken, maar tegelijkertijd had Leelou een portomenee uit zijn broek gevist. De amerikaanse jongen voelde zich niet bedrijgt, in zijn kontzak had hij immers nog een Glock, voor het geval dat.
De aziaat draaide zich om en liep lachend met zijn vriendengroep weg. Waarom Leelou de portemonnee jatte? Hij had gewoon het verlangen naar spanning en naar ouderwets jatwerk, zoals hij vroeger aan zijn geld kwam. Het geld zelf had hij echter niet nodig, zijn bankrekening bezat genoeg inhoud.
Wanneer ze weg waren krabbelde Leelou overeind en streek even over zijn kaak, een schaafwondje was het enige wat hij had overgehouden aan deze actie en natuurlijk een portemonnee. De jongen opende het voorwerp en neusde het door, een paar briefjes van vijftig, een paar pinkaarten en... ''Hebbes!'' zei Leelou. Hij viste een geel pinkaartje uit de portemonnee, het was zo'n fastcard, waar je geen code voor hoefde te gebruiken. Leelou gooide de portemonnee op de grond, midden in de parking en ging een eindje verderop op een bankje zitten met de fastcard in zijn broekzak. Uit zijn borstzak haalde Leelou een pakje peuken en stak één van deze op.